Semana Molona 3 – Wielkie Noblistki (mowa zależna)
Cześć!
Dzisiaj wpis trochę inny niż zwykle, bo… oto nasza 3. Semana Molona! Tak! To już trzeci raz kiedy siedem nauczycielek-blogerek (Jennifer, Olaya, Natalia, Ana, Cristina, Lidia i ja) dzieli się materiałami dotyczącymi jednego zagadnienia dla poziomów bardziej zaawansowanych. Jeżeli chcecie zajrzeć do naszych poprzednich akcji to wystarczy kliknąć TUTAJ.
Jaki temat poruszamy tym razem? Bardzo ważny, bo dotyczący feminizmu i roli kobiet w społeczeństwie. Wśród materiałów znajdziecie prawdziwe perełki w tym temacie (wszystkie linki znajdziecie na dole wpisu). ❤
A oto i mój pomysł z wykorzystaniem cytatów wielkich noblistek.
Jak używać?
Karty można wyświetlić na tablicy lub wyciąć (Dla tych, którzy nie lubią tego robić dodałam linie, żeby było szybciej. A fani okrągłych rogów, tak jak ja – wolny wieczór, Netflix i nożyczki 😀 ).
Uczeń wybiera jedną kartę i czyta cytat, który się na niej znajduje. Jego zadaniem jest przekształcić zdanie według zasad mowy zależnej zaczynając od słów „X dijo que…”. Na każdej karcie znajduje się również kod QR prowadzący do innych informacji o danej noblistce, więc uczniowie mogą poczytać lub obejrzeć coś ciekawego. Karty mogą również służyć do dyskusji o cytacie, robienia listy za i przeciw czy do tworzenia wypowiedzi pisemnej.
Mam nadzieję, że Waszym uczniom spodoba się tego typu zadanie gramatyczne, ale jednocześnie zachęcające do dyskusji i poznawania wielkich kobiet.
Koniecznie zajrzyjcie na blogi moich koleżanek:
1/7 Olaya – taller feminista: https://enjoyespanol.com/semana-molona-iii-mujer-y-feminismo/
2/7 Ana – mujeres en la publicidad: https://eleconole.com/2019/02/26/tercera-semanamolonaele/
3/7 Ja 😉
4/7 Natalia – canción: https://www.spanischmitnatalia.com/es/blog/articulo/semana-molona-iii-mujer-y-feminismo/
5/7 Cristina – la escapada: https://www.teacherspayteachers.com/Product/La-Escapada-un-Breakout-educativo-4414165
6/7 Jennifer – Tour Violeta: https://www.profe-de-espanol.de/2019/03/02/tour-violeta/
7/7 Lidia – “13 rosas”: https://www.betterinspanish.com/las-13-rosas-en-clase-de-espanol/