Hiszpański

Meksykański Dzień Zmarłych – piosenka „Chumbala, Cachumbala”

esEspañol

Cześć!

Wkrótce Halloween, które nie jest częścią krajów hiszpańskojęzycznych, ale z doświadczenia wiem, że uczniowie lubią poznawać halloweenowe słówka również po hiszpańsku, więc taki materiał z ubiegłego roku znajdziecie TU i TU.

Tymczasem, ja mam dla Was dzisiaj coś zupełnie innego. Ponieważ będę wraz z moimi uczniami omawiać tradycje związane z meksykańskim Dniem Zmarłych, dla najmłodszych znalazłam taką oto uroczo-upiorną piosenkę. Zapewniam Was, że posłuchacie raz i już nie wyjdzie Wam ona z głowy. 😉

Do piosenki przygotowałam aż 6 zadań do wykonaniu po wysłuchaniu i obejrzeniu teledysku. Zadania można wydrukować, a obrazki wyciąć, jednak ja będę je wyświetlać na tablicy interaktywnej lub pracować z nimi online.

Co znajdziecie w pliku do pobrania?

  1. Dopasowywanie wyrażeń do obrazków.
  2. Mówienie co robią czaszki o danej godzinie.
  3. Mówienie co uczniowie robią o danych godzinach.
  4. Odpowiadanie na pytania o której godzinie czaszki robią wskazane czynności.
  5. Opowiadanie całej historyjki na podstawie obrazków.
  6. Krótki quiz dotyczący czynności z piosenki.

KLIK NA CZASZKĘ

Jeżeli Wam się podoba taki materiał, dajcie znać, wtedy będzie pojawiać się więcej takich zadań.

A jeżeli szukacie słownictwa z Día de Muertos, to TUTAJ znajdziecie mini flashcards, a TUTAJ Double.

4 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *