Meksykański Dzień Zmarłych – piosenka „Chumbala, Cachumbala”
Cześć!
Wkrótce Halloween, które nie jest częścią krajów hiszpańskojęzycznych, ale z doświadczenia wiem, że uczniowie lubią poznawać halloweenowe słówka również po hiszpańsku, więc taki materiał z ubiegłego roku znajdziecie TU i TU.
Tymczasem, ja mam dla Was dzisiaj coś zupełnie innego. Ponieważ będę wraz z moimi uczniami omawiać tradycje związane z meksykańskim Dniem Zmarłych, dla najmłodszych znalazłam taką oto uroczo-upiorną piosenkę. Zapewniam Was, że posłuchacie raz i już nie wyjdzie Wam ona z głowy. ?
Do piosenki przygotowałam aż 6 zadań do wykonaniu po wysłuchaniu i obejrzeniu teledysku. Zadania można wydrukować, a obrazki wyciąć, jednak ja będę je wyświetlać na tablicy interaktywnej lub pracować z nimi online.
Co znajdziecie w pliku do pobrania?
- Dopasowywanie wyrażeń do obrazków.
- Mówienie co robią czaszki o danej godzinie.
- Mówienie co uczniowie robią o danych godzinach.
- Odpowiadanie na pytania o której godzinie czaszki robią wskazane czynności.
- Opowiadanie całej historyjki na podstawie obrazków.
- Krótki quiz dotyczący czynności z piosenki.
KLIK NA CZASZKĘ
Jeżeli Wam się podoba taki materiał, dajcie znać, wtedy będzie pojawiać się więcej takich zadań.
A jeżeli szukacie słownictwa z Día de Muertos, to TUTAJ znajdziecie mini flashcards, a TUTAJ Double.
4 komentarze
Konrad
Skoro zapewniasz, że jeśli posłucham raz, to nie wyjdzie mi z głowy, to jednak sobie odpuszczę, ponieważ w głowie wybrzmiewają mi epickie kompozycje Basila Poledourisa, niemniej sądzę, że taka piosenka wraz z powiązanymi z nią materiałami edukacyjnymi jest wspaniałą formą nauki dla młodszych uczniów.
Agnieszka
Tak, dzieci zachwycone. 😉
Ewelina
Super materiały. Świetny pomysł
Agnieszka
Dziękuję 🙂