Hiszpański

Wakacyjne atrakcje

esEspañol

Cześć!

Za chwilę wakacje, a co za tym idzie, iście wakacyjna atmosfera na lekcjach idealna do pracy metodą stacji. W dzisiejszym wpisie pokażę jak pracuję z moim najnowszym materiałem. Zadań jest wiele, bo na tym polega ten sposób. Przygotowujemy kilka stacji-stanowisk pracy, czyli rozkładamy materiały w różnych miejscach w klasie. Dzielimy uczniów na grupy i każda grupa udaje się do jednego ze stanowisk, żeby wykonać zadania w określonym czasie. Na nasz znak, uczniowie kończą pracę i idą do kolejnej stacji. Dlaczego działa? Bo uczniowie ćwiczą ciągle to samo słownictwo, ale w różnych konfiguracjach, pracują w grupachdobrze się bawią i, przede wszystkim, są zmotywowani, bo bardzo chcą zobaczyć co będzie w następnej stacji.  A nauczyciel w razie potrzeby pomaga.  Kiedy uczniowie skończą, wystarczy szybki rzut oka na gotowe zadania i zmiana stacji.

Przed podziałem zadań na stacje poznajemy słownictwo z plakatów, które najczęściej wyświetlam na tablicy, daję do uzupełnienia kartę pracy lub młodszym uczniom daję materiał gotowy do wklejenia do zeszytu (samo zapisywanie zajęłoby ze 3 dni 😉). W przypadku tego zestawu najpierw uczniowie wykonują karty pracy – i to jedyny materiał jaki dla nich kseruję. Całą grupą gramy również w bingo, ale to na sam koniec cyklu.

Stacje wprowadzam na kolejnych zajęciach, a materiały przygotowuję tylko raz, więc są wielokrotnego użytku.  Z materiałów wakacyjnych tworzyłam takie oto stacje:

  1. Gra z losowaniem numerków: uczniowie losują numerek, patrzą na plakat i mówią odpowiednie wyrażenie.
  2. Gra planszowa: rzucanie kostką, pionki i tam gdzie staniemy, takie słówko podajemy.
  3. Stacja ¿Qué palabra es?: Uczniowie zaznaczają spinaczami o jakie słówko chodzi.
  4. Gra memory: obrazki + bezokoliczniki lub estar+gerundio ewentualnie układanie obrazek – bezokolicznik – estar+gerundio.
  5. Stacja z kartami do uzupełnienia literkami, które brakują (ćwiczymy ortografię): moi uczniowie zapisują słówka na zwykłej kartce, później mi ją oddają, a ja sprawdzam i od razu daję informację zwrotną. Jeżeli mam możliwość, wyświetlam to zadanie na tablicy multimedialnej i uczniowie wykonują je wpisując literki. To samo można zrobić z materiałami ze stacji 3. Wtedy uczniowie zaznaczają właściwe słowo.
  6. Flashcards: dopasowywanie napisów (przyklejają je masą blu-tack, po skończeniu grupa odkleja napisy i przygotowuje stację dla kolejnej).
  7. Gra ¿Qué prefieres?Najpierw mówią co wolą robić z 3 wybranych obrazków, a później sami tworzą swoje plansze doklejając kółka (również na blu-tack). W materiałach jest również pusty szablon. Na kolejnej lekcji (lub do domu) daję każdemu uczniowi jedną kartę do wypełnienia. Muszą namalować lub napisać 3 różne obrazki/słówka, które już znają. Następnie zbieram wszystkie karty i mam własnoręcznie zrobiony materiał DIY. Dzielę uczniów na pary, każda para otrzymuje dwie karty i odpowiada na pytanie ¿Qué prefieres? wybierając z tego co im się trafiło. A później wymieniają się kartami z innymi parami zgodnie z ruchem wskazówek zegara.
  8. Domino (po skończeniu grupa miesza karty domina, żeby przygotować stację dla kolejnej drużyny).
  9. W materiałach znajdziecie również bonus w postaci zrobionej przeze mnie mapy. Służy mi ona do szybkich powtórek. Uczniowie nawzajem pytają się np. „Jak dojść z punktu X do Y?” i planszę do gry Zgadnij kto to?
  10. Hitem zawsze jest stacja z grą Dobles, znaną i uwielbianą przez wszystkich.

Wszystkie materiały znajdziecie w moim sklepie. Do 3.06.2019  jest na nie zniżka! 😊

A na koniec mały gratis. Kliknij w zdjęcie niżej, żeby go ściągnąć. 🙂

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *