Hiszpański

Semana molona – słownictwo

esEspañol

Cześć!

Dzisiaj kolejny dzień naszego projektu Semana Molona. Już 5!

Dzisiaj podrzucam Wam kilka pomysłów na ćwiczenie słownictwa związanego z ekologią i środowiskiem naturalnym.

W poprzednim wpisie znajdziecie moją infografikę z katastrofami naturalnymi, a za kilka dni znajdziecie kolejną na blogu u Jennifer (link na dole wpisu).

Jednym z moich ulubionych ćwiczeń na słownictwo jest układanie przez uczniów ich własnych definicji. W ten sposób uczą się tworzyć krótkie wypowiedzi, zastępować słowa innymi oraz rozwijają swoją kreatywność językową. Jak wykorzystać ten materiał?

Przenośna gra planszowa: wycięte i zalaminowane kółka (wystarczą na dłużej) poukładaj na stole lub podłodze w formie gry planszowej. Uczniowie rzucają kostką i poruszają się pionkami po polach. Zadaniem ucznia jest stworzenie definicji do podanego słowa lub obrazka na którym stanie pionkiem.

Druga propozycja jest bardzo podobna do pierwszej, lecz wrzucamy kółeczka do worka lub pudełka. Każdy uczeń losuje jedno kółko i tworzy do niego definicję. Ważne, żeby uczniowie próbowali wytłumaczyć dane słówko lub obrazek w języku obcym spontanicznie. Wspólnym zadaniem uczniów jest omówienie wszystkich słówek z worka w jak najkrótszym czasie. Uczniowie mogą zapisywać w tabelce, które słówka już znają i potrafią wytłumaczyć, a które nie i nad którymi muszą jeszcze popracować.

Mam nadzieję, że spodobają Wam się pomysły.

Zajrzyjcie jeszcze na blogi (klik w obrazek) uczestniczek akcji:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *